In gesprek met Kim Krauwel, managing partner bij het Amsterdamse digitale bureau Bravoure

SUMM Customer testimonial: Bravoure Digital

SUMM: Hallo Kim, waarom hebben jullie besloten jullie Cultureel Manifest te definiëren?

Als Digital Agency is het onze gedeelde cultuur die ons bedrijf echt drijft. Klanten huren ons in voor onze snelle, multifunctionele teams. Design, tech, strategie, ze werken allemaal nauw samen aan één doel. Het hebben van een sterke cultuur die deze disciplines met elkaar verbindt, is wat onze manier van werken drijft. We hebben altijd een sterke gedeelde cultuur en manier van werken gehad. Maar we waren van mening dat een concretere definitie ervan ons team zou helpen ons geheime ingrediënt echt te benutten en het hele team in staat zou stellen een bijdrage te leveren en het samen nog verder te ontwikkelen. En ik moet zeggen; dat doet het ook echt!

SUMM: En, hoe bevalt het om SUMM te gebruiken?

Wat ik erg leuk vind, is dat de SUMM-aanpak echt past bij ons zeer cross-functionele team. Elk van onze teams wordt gestuurd op zeer verschillende vaardigheden: het ontwerpteam op ontwerp-skills, het techteam op technische vaardigheden, enzovoorts. SUMM ondersteunt onze teamleiders bij het begeleiden van hun teams op een manier die het beste past bij hun specifieke expertise. Maar tegelijkertijd zorgt het ervoor dat alle teams worden gestuurd op wat ons binnen ons team samenbindt: onze gedeelde culturele waarden. Op deze manier weet ik dat teamleiders een echt mandaat hebben over hoe ze dingen doen, terwijl ze er zeker van zijn dat de algemene richting aansluit bij onze gedeelde doelstellingen als bedrijf. Daarnaast bespaart het me echt veel tijd bij het documenteren, nalopen, verzamelen van inzichten, al dat soort dingen. En dat is best fijn :)

SUMM: Welke tips kun je delen met andere bedrijven zoals Bravoure?

Neem de tijd om je team goed te betrekken bij het definiëren van je Culturele Waarden. Wat ik echt aanbeveel is om een groep ambassadeurs met verschillende achtergronden uit uw teams te betrekken bij het proces van het definiëren van uw gedeelde culturele waarden. Ik ben erg blij dat we de tijd hebben genomen om ons co-writing team samen te brengen en ons door het SUMM-team te laten begeleiden. Het heeft ons geholpen het verband te leggen tussen onze bedrijfsdoelstellingen en culturele waarden die ons zullen helpen dit doel te bereiken. Niet alleen was hun outside-in-perspectief behulpzaam, het co-writing proces hielp ons ook om vanaf het begin een groter deel van ons team erbij te betrekken. Wat op zijn beurt het grotere team enthousiast maakte en ons hielp het voortdurende proces van cultuurvorming verder te versnellen.

Lees meer blogs

Onboarding: de eerste indruk telt

Onboarding: de eerste indruk telt

Een goed begin is inderdaad het halve werk: de eerste periode van een nieuw teamlid is een unieke (en eenmalige) kans. Het is het moment om verbinding te creëren en het DNA van een bedrijf diep in nieuwe mensen te verankeren.

The power of Culture / Business Fit:

The power of Culture / Business Fit:

It’s not exactly rocket science to understand the relation between culture and business success. Let's talk about what it takes to align your business goals to your culture - and how this can make your business successful.

Waarom talentretentie begint met focus op je teamleiders

Waarom talentretentie begint met focus op je teamleiders

Het onvermogen om talent te kunnen ontwikkelen en behouden is een van de grootste obstakels voor groei van je onderneming. Maar misschien is het juist ook wel de barrière waar het makkelijkst iets aan kan doen.